Un nou program de educaţie managerială ”atacă“ piaţa locală a şcolilor de afaceri

17 apr 2013 Autor: Corina Mirea

Un nou program de tip EMBA a fost adus la începutul acestui an pe piaţa locală  a studiilor de management de către Camera Franceză de Comerţ şi Industrie în România în parteneriat cu şcoala ESCP Europe, o instituţie cu o tradiţie de aproape 200 de ani în sistemul educaţional privat din Franţa.

Iniţiativa a venit din partea mai multor companii cu capital francez care au activităţi pe plan local, din nevoia de a le oferi oamenilor-cheie ce le conduc operaţiunile o perspectivă educaţională internaţională.

Programul care a dat startul primei promoţii în luna ianuarie a acestui an cu o clasă de 15 manageri este un Executive MBA în „doi paşi”.

În prima fază, managerii cu potenţial recomandaţi de angajatori (un criteriu „de preferat” pentru înscrierea în program)  pot opta numai pentru un Executive Management Programme - ExMP (cursuri de management general ce cuprind noţiuni fundamentale din programul de EMBA oferit de ESCP Europe - n.red). Acesta presupune prezenţa la cursuri în „clasă” timp de 24 de zile (joi, vineri şi sâmbătă) în perioada ianuarie-septembrie şi acoperă noţiuni-cheie din business precum strategie, finanţe, marketing, comportament organizaţional sau chiar managementul operaţiunilor.

La finalul cursurilor ce însumează nouă module, absolvenţii obţin un certificat în mana­gement general din partea ESCP Europe, cre­ditele primite în urma studiilor fiind transferabile şi putând fi folosite pentru continuarea acumulării de cunoştinţe în management prin înscrierea în programul de EMBA oferit de şcoală şi de Camera Franceză de Comerţ (CCIFER).

„Pentru că ExMP reprezintă 50% din programul de Executive MBA al ESCP Europe, cei care doresc îşi pot continua parcursul pentru a obţine o diplomă de EMBA. Pentru această etapă vor trece printr-o nouă admitere, le sunt validate creditele pentru cursurile funda­mentale şi le rămân de parcurs cinci seminarii inter­naţionale şi 12 cursuri la alegere”, spune Lavinia Codreşi, responsabil formare în cadrul CCIFER.

Ea mai precizează că „publicul-ţintă” al acestui program este format din manageri care au cel puţin trei ani de experienţă profesională şi al căror CV atestă o minimă expunere inter­naţională. De asemenea, un parcurs academic şi profesional coerent este un criteriu de selecţie important în procesul de admitere în cadrul EMBA-ului.

Deşi în prezent există 15 şcoli de business care livrează programe de educaţie managerială pe plan local, Codreşi afirmă că pe piaţă încă este loc pentru alţi competitori, mai ales că angajatorii sunt cei care cer noi oferte.

Costul programului adus în România este mult sub cel suportat de managerii care vor să îl urmeze în oraşe precum Paris, Londra sau Berlin, unde cu tot cu sumele ce trebuie puse deoparte pentru deplasările în străinătate aceştia ar plăti 25.000 de euro.

Prin urmare, în cazul în care ei aleg să se înscrie în cadrul programului oferit la Bucureşti, în centrul de formare al Camerei Franceze de Comerţ, costurile se înjumătăţesc, potrivit Lavinei Codreşi.

De altfel, aceasta este şi marea diferenţă dintre clienţii de pe plan local ai şcolii ESCP Europe şi cei care nu au altă variantă de a învăţa management decât în străinătate. Programul ExMP are triplă acreditare internaţională (EQUIS, AMBA, AACSB).

În prezent, din echipa de lectori pe care mizează instituţia care a adus pe plan local acest tip de studii de management fac parte nouă profesori, selectaţi din echipa ESCP Europe, în funcţie de experienţa profesională relevantă pe care aceştia o deţin pentru domeniile în care activează managerii înscrişi la program.

Codeşi spune că şcoala de business are o reţea de 127 de profesori cu titlul de cercetător, 80 de profesori afiliaţi, 40 de lectori invitaţi şi peste 700 de experţi în toate cele 5 campusuri din Madrid, Torino, Londra, Paris şi Berlin.

În ceea ce priveşte viitoarele promoţii de manageri care vor să îşi certifice cunoştinţele în business, Camera Franceză de Comerţ şi-a setat un target de 18-20 de cursanţi pentru fiecare grupă de participanţi.

Cât despre programul de EMBA la care pot accede absolvenţii cursurilor ExMP, reprezen­tanţii instituţiei franceze de la Bucureşti nu au vrut să dea detalii legate de costuri, însă potrivit site-ului şcolii de afaceri ESCP Europe, taxa pe care managerii trebuie să o achite la înscriere este de 51.000 de euro pentru 18 luni de studiu.

Odată plătit depozitul de 10.000 de euro pentru asigurarea locului în cadrul EMBA-ului, restul taxei poate fi achitat în trei rate pe durata programului. Cei care se înscriu însă până la jumătatea lunii iunie a acestui an beneficiază de un discount de aproape 20%(10.000 de euro).

ESCP Europe oferă la nivel internaţional şi patru tipuri de burse pentru programul de EMBA, în valoare de 15.000 de euro.

Cei care pot aplica pentru sumele subvenţio­nate sunt femeile care au fost admise în program şi care au demonstrat abilităţi de lider, angajaţii unor ONG-uri care au trecut de probele eliminatorii de admitere, angajaţii care provin din ţări cu pieţe emergente care au fost acceptaţi la EMBA şi care lucrează pentru companii cu activităţi în ţara de origine a „studentului”, dar şi managerii care lucrează într-o companie cu mai puţin de 250 de salariaţi, localizată în Europa, şi care au beneficiat de ajutorul angajatorilor pentru a se înscrie în program.

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.04.2013

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.